بورس عدالت

بایگانی
  • ۰
  • ۰

به گزارش پایگاه خبری بورس عدالت، قیمت سهام شرکت تسلاموتورز، طی انتشار فیلمی از مدیر عامل این شرکت، ایلان ماسک، افت 9 درصدی را در آخرین روز معاملاتی تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، سهام شرکت تسلا موتورز که چند هفته ای است یکی از پر سر و صدا ترین سهام بازار آمریکا نامیده شده است، در آخرین روز کاری هفته با صف فروش سهامداران مواجه شد که آن هم تنها یک دلیل داشت، مصرف ماریجوانا توسط مدیر عامل این شرکت!

در روز جمعه، فایل ویدیویی در یوتوب به صورت گسترده ای پخش شد که در آن ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت در حین ضبط یک برنامه پادکست با جو روگان، مشغول مصرف ماریجوانا بود. این فایل تصویری به سرعت شاخص قیمت سهام تسلا موتورز را نزولی کرد.

این در حالی است که، مدیر اجرایی این شرکت نیز در روز جمعه استعفا داده است .

بر این اساس، توئیت های دردسرساز ایلان ماسک، در هفته های گذشته مبنی بر تصمیم برای خروج سهام این شرکت از بازار سهام آمریکا، تا هفته ها، قیمت سهام این شرکت را دستخوش تغییرات اساسی کرد. تا این که دیروز نیز، استعفای مدیر اجرایی این شرکت و ویدیوی جنجالی ایلان ماسک، تیری آخر برای تسلا موتورز قلمداد شد.

قیمت این سهام در ابتدای معاملات در روز جمعه 260 دلار قیمت خورد در حالی که یک ساعت پس از معاملات و پس از انتشار فایل تصویری با افت 7 درصدی و در نهایت با افت 6 درصدی معاملات روزانه خود را خاتمه داد تا به طور میانگین افت هفتگی 11 درصدی را به ثبت برساند.

انتشار تصویرهای نا به هنجار از مدیر عامل این شرکت که در حال مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکی است موجب نگرانی سهامداران از ادامه مدیریت وی بر شرکت تسلا موتورز بود و بدین ترتیب، تصمیم سهامداران بر آن شد تا با فروش سهام این شرکت، ریسک حضور این سهم در پرتفوی خود را به صفر برسانند.

استعفای دیو مورتون، مدیر اجرایی این شرکت در روز جمعه نیز یکی دیگر از دلایل سقوط سهام این شرکت بود. مدیری که تنها 30 روز از آغاز همکاری خود با شرکت تسلا را پشت سر گذاشته بود، با میل خود استعفا داد.

مدیر منابع انسانی این شرکت، گابی تولدانو، نیز روز جمعه شرکت را برای همیشه ترک کرده است و سارا اوبراین، مدیر روابط عمومی این شرکت نیز روز جمعه با استعفای دور از انتظاری ، به ادامه فعالیت در این شرکت خاتمه داد.

نگرانی سهامداران از این اوضاع شرکت موجب ایجاد صف های فروش شد و بدین ترتیب، قیمت سهام تسلا موتورز تنها در یک روز معاملاتی نسبت به بالاترین قیمت خود که 389 دلار بوده است، افت 30 درصدی را به ثبت رساند. افتی که تا به حال در تاریخ معاملات خود، تجربه نکرده بود. قیمت این سهم از ابتدای شروع جنجال ها در تاریخ 7 آگوست تا به حال 20 درصد سقوط کرده است.

منبع:سنا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی