بورس عدالت

بایگانی
  • ۰
  • ۰

به گزارش پایگاه خبری بورس عدالت، تداوم نگرانی سرمایه ‌گذاران در خصوص احتمال شدت گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین، بسیاری را بر آن داشته تا از بازار خارج شوند یا حجم موقعیت ‌های معاملاتی خود را کاهش دهند.

بر اساس این گزارش، فعالان بازار فلزات تبعات جنگ تجاری اخیر را برای روند رشد اقتصاد جهانی و تقاضای کالاهای خام صنعتی بسیار زیان ‌بار می ‌دانند. در حالی که، ادامه مذاکرات بین کانادا و آمریکا بر سر پیمان نفتا، امروز برگزار می شود تا جلسات بدون نتیجه هفته گذشته را به سمت و سویی تازه رهنمود کند.

اما در سوی دیگر، تعرفه های وضع شده از سوی آمریکا و چین با هدف ضربه زدن به اقتصاد یکدیگر، موجب بر هم خوردن تعادل بازرگانی در دنیا شده است و در این میان، بازار ارز جهانی را متضرر کرده است.

استرس سرمایه گذاران در پی اعمال تعرفه جدید 200 میلیارد دلاری آمریکا بر محصولات چینی که در روز پنجشنبه اجرایی خواهد شد، عاملی بازدارنده برای حضور سرمایه گذاران در بازارهای سهام و ارز شده است.

تأثیرپذیری بازار کامودیتی ها از هرج و مرج های اقتصادی

در عین حال تقویت ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده ‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش داد. سقوط بازارهای مالی در اقتصادهای نوظهور نیز بر منفی ‌تر شدن فضای معاملات در بازارهای کالایی تاثیر گذاشت.

صبح امروز روند صعودی شاخص دلار مختل شد و همین امر کمی از فشار فروش در بازار فلزات را کاهش داد. شاخص دلار در برهه کنونی با افتی مختصر در سطح 36.95 واحد قرار دارد.

در رینگ فلزات لندن، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و 60 دلار رسید. مس لندن نیز معادل هر تن 5 هزار و 848 دلار مبادله شد.

هر تن سرب دو هزار و 76 دلار و هر تن نیکل 12 هزار و 455 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 18 هزار و 812 دلار رسید و هر تن روی دو هزار و 406 دلار مبادله شد.

از اخبار مهم امروز به آخرین تحولات اعتصاب کارگری در واحد تولید آلومینای شرکت آلکوا در غرب استرالیا می توان اشاره کرد.

در حالی که قرار است روز پنج شنبه کارگران در مورد پیشنهاد جدید حقوق و مزایای شرکت تصمیم ‌گیری کنند، برخی از منابع خبری از عزم آنها برای رای منفی به این پیشنهاد خبر می ‌دهند. کارگران این واحد عظیم تولیدی چهار هفته است که دست به اعتصاب زده ‌اند.

افت مجدد قیمت نفت در بازارها

با نزدیک شدن توفان گوردون به بخش غربی خلیج مکزیک، بسیاری از تولیدکنندگان مجبور به تعطیلی سکوهای نفتی خود شده ‌اند. اعلام آمادگی برای توفان موجب شد قیمت نفت در برهه ای از معاملات روز گذشته، از مرز 79 دلار فراتر برد.

در نهایت این توفان تغییر مسیر داد و با حرکت به سواحل شرقی، از بخش غربی خلیج مکزیک فاصله گرفت. بر این اساس، تمرکز فعالیت ‌های استخراج نفت که در غرب این خلیج قرار دارد موجب بازگشت روند استخراج نفت شد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت با افت 0.7 درصدی به 77.57 دلار معامله شد و قیمت نفت خام وست تگزاس با کاهشی 1.1 درصدی به هر بشکه 69 دلار و 8 سنت رسید.

طلای جهانی، نزدیک به مرز مقاومت

در بازار طلای جهانی، افت قیمت این کالا در پی نوسانات شدید شاخص دلار و همچنین آشفتگی های اقتصادی در دنیا به ثبت رسید .

انتشار آمار نرخ بیکاری توسط آمریکا در روزهای آتی بازار این فلز گرانبها را متلاطم کرده است . انتشار این داده های اقتصادی در روز جمعه می تواند کلیت اقتصاد این کشور را در ماه آگوست با وجود اعمال تعرفه ها و جنگ های اقتصادی روشن کند.

اما تحلیل گران معتقدند اگر قیمت طلا، این روند کاهشی را ادامه دهد و از مرز هر اونس یک هزار و 195 عبور کند، سطح مقاومت بعدی یک هزار و 190 دلار خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر گزارش های روز جمعه امیدوار کننده باشد و بتواند قیمت طلا را از یک هزار و 208 دلار در هر اونس فراتر ببرد، قیمت این فلز می تواند تا مرز یک هزار و 214 دلار در هر اونس رشد کند.

اما امروز آخرین قیمت معامله شده این فلز با افت15 درصدی هر اونس یک هزار و 197 دلار را پشت سر گذاشت.

منبع:سنا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی